Jak to vidí PSi - Elektromobily mají stejný dopad na životní prostředí jako diesely

Váš oblíbený autor je:

Všichni (29) Nirak (12) Morten (9) Nisen (4) Lali (4) Bartolomeo Will (4) Marnie (5) Ještě nemám vybráno (25)

Celkem hlasů: 92

http://www.wps.webz.cz/gallery/bannery/bannerwps.gif

http://www.wps.webz.cz/gallery/bannery/bannerkion.gif

http://www.wps.webz.cz/gallery/bannery/spisovatelenablogu.gif

http://www.wps.webz.cz/gallery/bannery/banneroots1.gif

http://www.wps.webz.cz/gallery/bannery/bannerrpg.gif

http://www.wps.webz.cz/gallery/bannery/temnarka.jpg


Elektromobily mají stejný dopad na životní prostředí jako dieselyTo jsem se zase jednou rozčílil. Odkaz na článek, který komentuji a uvádím na pravou míru (pouze po faktografické stránce, přestože stylistika je také příšerná)

http://auto.idnes.cz/elektromobily-maji-stejny-dopad-na-zivotni-prostredi-jako-diesely-1dt-/automoto.asp?c=A110228_222558_automoto_vok

PS: Omlouvám se za absenci indexů u CO2, v našem redakčním systému nelze jednoduše naprogramovat.

Elektromobily mají stejný dopad na životní prostředí jako diesely

Jsem nepoučitelný, opět jsem udělal zásadní chybu a přečetl si na serveru auto.idnes.cz článek odborného ražení s velmi zajímavým názvem Elektromobily mají stejný dopad na životní prostředí jako diesely. (Pro zájemce je odkaz na článek výše v popisu)
Víte, nejvíce ze všeho obdivuju lidi, kteří za každé situace a při každé příležitosti chrlí do okolí moudra a úsečné informace týkající se nějaké současné problematiky, aniž by o tom něco věděli nebo onen problém studovali. Možná budete překvapeni, ale nemyslím to ironicky. Ono je totiž skutečně velmi náročné upoutat posluchače, či celý dav, proudem argumentů a názorů, kterým vlastně ani sám nerozumíte. Navíc když budete mít ještě smůlu v tom, že Vám bude naslouchat i člověk tématu znalý, koleduje si i o kotrmelec a pěkný trapas. Ale i tak je to umění a při hospodské debatě schopnost k nezaplacení. Horší ovšem je, když se takovémuto člověku podaří tento svůj svazek polopravd a pololží vyslat do světa, kde je těchto posluchačů podstatně více, než se vejde k jednomu stolu. Nebudu už dál chodit kolem horké kaše a přejdu rovnou k věci. Uvedu na pravou míru článek splácaný ze všeho možného a to hezky po bodech.

1. Emise nejsou jen exhalace - tedy zplodiny vzniklé při spalování. Chyba již v prvním, potažmo třetím řádku. Emise jsou kromě výfukových plynů totiž i světlo, hluk, vibrace a další. Je to sice drobnost, ale začíná to vypadat, že to nepsal ani nekontroloval odborník. No co, čteme dál...
2. Kysličník uhličitý je zastaralý název pro oxid uhličitý, který je v dnešní době často skloňován v souvislosti s globálním oteplováním a skleníkovým efektem.
Navíc určovat míru znečištění pomocí množství vypouštěného oxidu uhličitého je do očí bijící hovadina. Oxid uhličitý je totiž produktem dokonalého spalování, a kdyby auta, nebo jakékoliv jiné stroje, vypouštěly jen CO2, bylo by nám hej. Problémem jsou jiné karcinogenní a škodlivé látky s oxidy síry v čele a oxidem dusným konče. A to zanedbávám pevní částice, kterých i po zákazu přidávání olova do benzinu je stejně habaděj.
3. Dále se v článku skloňuje výroba elektřiny a její neekologičnost. Je pravdou, že elektrárny jsou velkým producentem škodlivých zplodin i CO2, ale pokud bychom si množství vyrobené energie přepočítali na jednotlivé automobily, zjistili bychom, že se míra relativního znečištění velmi znatelně liší, což není zanedbatelný aspekt. Je to přeci logické, protože elektrárny mají mnohem více možností v čištění svých odpadních látek. Mají možnost nainstalovat množství katalyzátorů, filtrů pevných částic, a tak dále. A to byla řeč pouze o elektrárnách spalujících fosilní paliva.

Dalo by se takto najít spoustu důvodů pro a proti elektromobilům, jako třeba nízká účinnost spalovacích motorů anebo naopak obtížná a neekologická výroba akumulátorů, jenže to nebylo mým cílem. Já jsem jen chtěl pouze poukázat na to, co v dnešní době lze uveřejnit v rádoby seriózních časopisech a portálech a jaké nesmysly se povedly vykouzlit anglickému magazínu Which, který tímto slavnostně přejmenovávám na Witch? A Češi to jen tupě opsali... Co k tomu více říct...

Diskuse pro článek Elektromobily mají stejný dopad na životní prostředí jako diesely:

23.09.2011 [20:43]

NirakČástečně ano Emoticon

11.09.2011 [23:22]

Marniemala poznamka k bodu 2, dle meho nazoru je nejhorsi oxid uhelnatý, není liž pravda?Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile01.gif./] [.smile09.gif./] [.smile08.gif./] [.smile02.gif./] [.smile10.gif./] [.smile07.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile05.gif./] [.smile06.gif./]
Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?

Archiv citátů

přidej RSS